10.21.2008

00.03




Ikväll gjorde jag och Topaz slag i saken och bestämde oss för att äntligen gå på bio och se Vicky Cristina Barcelona. Alla ni som inte gjort det än råder jag att göra detsamma. Jag älskar Woody Allens pratpratprat-filmer, och med Penelope Cruz som hysterisk neurotisk exfru blir det extra fantastiskt. Det spanska språket är som gjort för en sådan roll. Och en sådan film, för den delen. Den var bra, mycket bra. Och hur het är Javier Bardem i jämförelse med pottfrills-rollen som prykopatmördare i No Country for Old Men? Okej, det var ingen kuggfråga dierkt. Älskar att komma ut ur biosalongen med huvudet fullt. Frågor, svar, ifrågasättanden. I det här fallet många om kärlek och svartsjuka och förhållanden och konventioner och mänsklighet som kanske gör sig bättre i huvudet än i tryck. Där de får flyta fritt utan försök till slutsatser. Så jag lämnar det där.

Mycket vackra Barcelona-bilder också, bör sägas. Imorgon blir det definitivt Parc Güell som vi ännu inte gjort! (Jag vet. Skäms. Dåliga turister!) Jag börjar nog bli lite kär i den här staden...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad jag VERKLIGEN vill se den filmen. Penelope och Scarlett = två av världens vackraste kvinnor och Barcelona = europas huvudstad så vad blir bättre? Mmm längtar tills den finns för illegal nedladdning (jag är fattiiiig)

hälsa barca från mig.

Jasmin sa...

eeeh, JA! haha! hoppas du fått sett den nu, den är underbar!

det ska jag! :)