12.31.2009

Still I'm dying with every step I take...


Första kvällen på 2000-talet...

Jag vet inte hur det blir i år. Med årskrönika och grejer. Det har ju blivit lite av en tradition. Jag brukar inte känna mig så särskilt melankolisk vid årsskiftena, snarare är det ju alltid välkommet med en fresh start. Men inte i år. Jag vill inte att den här dagen ska ta slut. Inte för att 2009 varit ett särskilt toppen-år, utan för att det känns som om det är så mycket mer än de senaste 365 dagarna man lämnar bakom sig. It's the end of a decade. And the morning seems so grey, so unlike yesterday hade man kunnat tillägga in the words of ABBA (världens deppigaste nyårslåt?) Hela min ungdom är nollnolltalet. Och nu är den officiellt snart över. Fan vad deppigt det blev nu. Anyhow, jag hade velat sammanfatta inte bara året - utan hela underbara årtiondet! Tyvärr känns det dock jävligt avlägset eftersom det rätt och slätt hade blivit att försöka sammanfatta hela mitt liv... Andra som redan gjort ett bra jobb på sina håll är:

- Nöjesguidens Amat Levin har under månaden som gått sammanfattat både 00-talets bästa album OCH filmer. LÄS!
- Anna har tips på sammanfattande oneliners man kan kläcka ur sig på nyårsfesten ikväll. Jävligt användbart!
- P3 Populär har spelat lyssnarnas svenska 00-talsfavvisar hela dagen. (Kontemplerade att inte länka för att jag blivit plågad med Kent inte mindre än två gånger i toppen, men vad fan. Jag antar att man inte kan förneka deras storhet.) Listan hittas här.

Av mig får ni istället bilderna ovan från det stora milleniefirandet 1999/2000. Kanske första gången jag använde läppstift i ett officiellt sammanhang. (No comment på strass-bindin(?!) i pannan...) Det var nog även - nu när jag tänker efter - senast jag kände mig lika oförklarligt melankolisk på nyårsafton. Jag minns att raketerna avfyrades, alla hälsade varandra välkomna in i 2000-talet och jag kände mig med ens helt tom och tänkte: Vad händer nu då..?

Times do change.
Gott nytt år!
Happy New Year!

Inga kommentarer: