12.15.2009

Jag har redan fått den bästa julklappen!

bd
David and auntie Belle

Får precis ett mejl av mamma, och hinner inte ens läsa första meningen innan jag förstår vad där kommer att stå. På mindre än en sekund börjar tårarna spruta av sig själv och jag hulkar av glädje och lycka och stolthet och saknad på samma gång! Jag ska få en kusin! Min faster som gifte sig i våras är gravid! För vår lilla familj (som på senare år dessutom bara blivit mindre) känns det stort. Jag har en kusin, min älskade Jonatan som är min ögonsten och bonuslillebror. Sedan har jag min lille halvkusin Rafael i Indonesien som är en riktig sötnos - och nu ska jag alltså få en halvis till!

När Rafael föddes för tio år sedan hade jag aldrig träffat min farbror (hans pappa) eller varit och hälsat på min familj där nere, så det är inte så konstigt att det kanske inte kändes lika nära och spännande. Nu har jag hunnit hälsa på inte mindre än tre gånger de senaste fem åren och har skaffat mig en egen relation till både min faster och farbror. Därför känns det extra fantastiskt att det äntligen är dags för en ny liten familjemedlem! Åh, vad kul det ska bli!

I'm going to have a cousin! Sooooo happy!

Inga kommentarer: