12.08.2009

Missoni-ish

IMG_8954

IMG_8957

Jag har köpt en ny kofta på H&M (Divided) som redan är känd som "Missoni"-koftan. Den är så jäkla skön och snygg med alla världens färger på samma gång typ. Äntligen har jag lyckats hitta snygga bomullskoftor, typ första hösten någonsin. Jag är allergisk mot ylle (nyser när någon går förbi i yllerock...) och brukar därför inte gilla hösten alls, när även budgetkedjorna får för sig att stoppa åtminstone 20-50% ull i allt allt allt. Anyhow, jag testade att paira koftan med mitt fina Missoni-skärp - det finaste (och det enda?) köpet jag gjorde när jag var i Milano 2005. Det var nog min första "riktiga" märkesgrej, kostade typ 600 spänn och satt även i midjan på chica små dunjackor i varuhuset vid Il Duomo. Älskar det! Och SER ni hur bra det matchade? Åh! Kärlek!

New H&M Missoni-ish sweater and real deal Missoni belt from 2005 - a match made in heaven!

Inga kommentarer: