4.21.2010

Mitt fönster

IMG_0757

När det är grått och trist ute och snön (ja, alltså FRÅGETECKEN på det) faller i april, då blir jag glad av att se Gemma och Kittysarna i mitt fönster. Förra gången jag var hemma lyckades jag äntligen transportera upp denna fina bok som jag fick av mina bästa vänner i födelsedagspresent. 100 Contemporary Fashion Designers från Taschen. Den (eller de, det är ju två stycken) väger cirka ett ton och min darling Vicks konkade hem den i handbagaget från London. Det kallar jag fint!

Senast Vicksan var hemma hos mig i Malmö sa hon att hon tycker att det är så roligt att titta på alla saker jag har i mitt rum. Jag har märkt att folk gör det här uppe också. Så fort någon kommer hem till mig börjar de vandra runt i rummet och kika på mina foton, klämma lite på mina skor, dra fingrarna längs bokryggarna i hyllan eller välja ut en tidning ur högen vid sängen och börja läsa. Precis så vill jag att det ska vara.

1 kommentar:

vicks sa...

I love you, och saknar dig konstant.