4.18.2010

Before the day I die

Photobucket
Såhär rörigt kan det vara i huvudet också, fast inte alltid lika snyggt (Bild: 25 Magazine)

Gjorde några personlighetstester för att se vilka yrken som hade passat mig. Resultatet blev som följer:

Skribenter, artister, socialarbetare, svensklärare, bildlärare, förskole- och dagispersonal, präster, psykologer, forskare, fritidspolitiker, redaktörer, studievägledare, journalister, religionslärare.

De nailade mig ganska kraftigt. Men inte fick jag nån hjälp att välja? Tack som fan liksom. Typ artist eller forskare? Min kreativa ådra versus min akademiska. Det är som om de alltid är i luven på varandra. Vad enkelt livet hade varit om man bara var bra på EN GREJ.

Mera då... Vad är en fritidspolitiker? Är man bara politiker på fritiden? Det låter ju hur kul som helst! Skippar dock nog att bli prälle. Iofs hade jag nog kunnat starta en kick-ass religion. En där alla får vara med. Lärar-epiteten är ju helt klart i majoritet, vilket betyder att jag inte är inne på helt fel spår iallafall. Positivt.

Vad vill alla andra göra när de blir stora? Dime por favor!

1 kommentar:

vicks sa...

Jobbigt när man är bra på mycket, det är synd om dig! Haha