4.22.2010

Jag har blivit en kommentator

Photobucket

Jag plöjer ständigt bloggar, äter dom till frukost, lunch och middag. Dock har jag varit sämre när det kommer till det där med utbytet, själva bloggandets hjärta: kommentarerna. Jag har varit lite rädd för att kommentera (i de flesta fall har jag väl i ärlighetens namn inte känt att jag har något speciellt att säga...) och tänkt att det mest är för att bekräfta bloggarna själva som kommentarsfunktionen ens existerar. Inget fel i det. Men nu är det som om någon dragit ur en propp! Jag kan inte hålla mig, det kliar i fingrarna, jag vill kommentera på allt!

Det började kanske med Amat Levins oemotståndliga blogginlägg med för hög igenkänningsfaktor. Där märkte jag att mina kommentarer dessutom blev besvarade, och det var ju hur kul som helst. Helt plötsligt fattade jag det där med kommunikationen (kalla mig trög, bloggerska since '05) UTBYTET. Utbytet är ju skitkul! Ibland är det roligare att kommentera hos Camilla än att skriva egna blogginlägg. Vilken kick när man får svar! Blev alldeles rosig om kinderna när Agnes kompis citerade mig i kommentarerna till (bästa) Gaga-inlägget. Och hur glad blev jag när Marcella köpte skorna jag tipsade henne om? Det är som om en helt ny värld öppnats. Om ni kommenterade mer så lovar jag att jag skulle svara på ALLT från och med nu. Testa, det är kul!

Vi ses snart i ett kommentarsfält nära dig...

7 kommentarer:

Pablo sa...

Alltså, Jazz... Jag skojar inte, jag har haft i tankarna att skriva ett exakt sånt här inlägg i ett par dagar nu, men orkar inte (varit för upptagen att kommentera haha). Har fram till nyligen kommenterat en gång på Alex Schulmans blogg. Men sen släppte det. Kommenterade något på FarzadRamins blogg, fick svar, och jag ryckte till, det kändes som om någon plötsligt var i rummet. Jäkla adrenalinkick, fan jvad jag skämdes, kände mig som en fjortis.

Har smått börjat kommentera lite, mest på nöjesguidensbloggar, och klimaxet var när jag kommenterade Tones Schulmaninlägg. (Iofs är vi ju bekanta) men när jag fick värsta debattsvaret, och första gången någon inte höll med mig, jag blev helt paff. Svarade, klickade på uppdatera som en galning tills jag fick mer svar, och fler, och ett litet påhopp, och helt plötsligt började en ström av människor kommentera. Då la jag av, det blev för mkt, jag skulle sitta i timmar. Nu kan jag inte heller sluta hahah!

och nu Twitter.. Vad fan, jag har min mest intensiva pluggperiod någonsin i mitt liv, vad håller jag på med??

Jasmin sa...

Det är under de mest pluggfyllda perioderna jag skapar mest... annat. Hahaha, seriöst det gör under för hela resten av ens liv när pluggloaden är stor, det är då jag: tvättar, städar, diskar... all in the name of procrastination! Vad jag skulle gjort ikväll? Skrivit uppsats, såklart.

P.S. Jag bara VISSTE att det var du på Tone-inlägget! Är det inte sjukt hur man kan känna igen "hur" någon skriver?

Pablo sa...

det här med att man är som mest produktiv när man har mkt att göra: http://www.structuredprocrastination.com/ ngn professor som utvecklat någon hobbyteori att procrastinators är viktiga för världen, de gör så mycket mer än andra icke-procrastinators (men han skrev den säkert som en procrastination hha)

Jag trodde det var ganska självklart att det var jag, men jag glömmer att jag inte är den enda pablo i världen, undrar om hon visste att det var jag? skrev till henne på fb sen, vi har varandra där, men är inte riktigt säker på ifall vi faktiskt träffats i verkliga livet. eller jo! jag var nog på hennes student. i vilket fall som helst, måste fråga verkade jag typ vara en idiot? jag försökte svara sansat och förklara varför jag inte höll med, men tror mina kommentarer uppfattades som mer aggressiva än de var. tyckte faktiskt det var lite tråkigt att hennes syster (som jag aldrig träffat) bara attackerade. Jag försökte ju vara sansad, men var den enda som skrev! men sen strömmade det in massa idiotkommentarer, så mina inlägg såg inte så farliga ut, tur det. jag ville inte hate:a haha. konstig känsla det här med att få svar.

twitter är ju mest knas, värsta kändisarna kan svara om man har tur. har inte vågat skriva på de int kändisarnas än, men det kommer. och tänk om man får svar #IHimlen hahah!

p.s. den där rodeolinken funkari nte för mig, kan inte komma in på rodeo överhuvudtaget, är sidan nere för en stund eller? är jsukt nyfken på vad som har försigått där

Jasmin sa...

Haha ska kolla in det! Sjukt sant, tror jag.

Nä alltså jag tyckte verkligen inte att du lät som ett svin, vad jag minns... Och jag förstod vad du menade. Jag har också stört mig på sättet de skriver på och det har inget med att vara högljudd som tjej att göra, jag tycker också det blir "jobbigt" att läsa stora bokstäver och massa tecken och sånt, tycker att det kan kännas jävligt ansträngt på något sätt, men jag förstår att det är deras grej och tycker inte de ska ändra på något! But I got where you were coming from.

Rodeo verkar vara nere, ja! Jag kommer inte heller in, och jag har kommenterat en grej som jag vill se om jag fått svar på juuuuuuuu...

HAHAHA jag har heller inte vågat skriva till en "riktig" kändis på Twitter! Men Lisa Milberg svarade mig och det tyckte jag var coolt. Ska vi våga?

Pablo sa...

haha det var inte ens 'skriken' jag som var mina huvudpoäng, det var ju om misshandelskämtet, men de verkade ta mest illa up för skrikkommentaren, det var ju bara en liten grej. men det är så lätt att missförstå på internet.

jaa, vi ska våga! ska vi välja ut någon och bomba? hahah fjortisvarning. borde man skämmas? äh, palla bry

Jasmin sa...

Jo precis, men det andra var det ju inget farligt med alls? Det var ju bara att du inte tyckte skämtet var så farligt? Det är väl en smak- erfarenhetssak vad man tycker är OK och inte. Jag tyckte inte heller själva grejen var så farlig eg. Visst det var lite smaklöst men det äckligaste var ju svaret Schulman skrev sen. Läste hans svar först och blev skitsur.

Har INGA problem med att vara fjortis! Nu är frågan bara vem? Hmm....

pablo sa...

vad bra! ja, schulmans svar var barnsligt, jag blev sjukt besviken.

kanske shaq? men han verkar inte sa bra pa att svara. eller simon pegg? eller ashton kutcher? men det enda han svarar eller RT:ar ar massa fred och malaria grejs. kanske lady gaga? DET hade varit ngt haha