10.01.2009

Storhetsvansinne

Det är så jävla förrädiskt det här med att modeblogga och läsa andras modebloggar. Helt plötsligt tror man liksom att man är Elin Kling (extra lätt när man ligger i sängen med datorn på magen) och börjar fundera på när man egentligen ska pipa iväg till New York nästa gång? Sen ser man att Caroline Blomst köpt en ny skinnjacka eller Balenciaga-väska för 5000/8000kr och så tänker man "kan hon så kan jag!" fast man inte alls kan det. För man ÄR ju bara en fattig liten skitstudent som tvättar kläder i smutsiga tvättstugor där ingen någonsin gjort rent luddfiltret, köper billig öl på nationer, fiser efter ärtsoppemiddagen och borde läsa kurslitteratur istället för Linn Gustafsson. Men i min värld är dessa kvinnor bara mina avlägsna kollegor, och hey, kan EmsEdge lägga 3000 spänn på ett par nya vinterskor så kan väl jag klicka hem allt som låg i den där Topshop-korgen?

NEJ DET KAN JAG JU INTE! Bajs också.

Inga kommentarer: