10.02.2009

Lärargasque 26/9

gasque2

gasque1

gasque3

gasque4
Jag och Ida var lika vackra som alltid

gasque5

gasque6
Här sitter de som ljus - framtidens lärare

gasque7

gasque8

gasque9

gasque10
Hannes försöker maskera sin besvikelse över att ha fått en bordsdam som äter såsen med sked...

gasque11

gasque12
Sen var det klackarna i taket!

I lördags var det dags för gasque på Östgöta Nation! Jag var trött, lite bakis, mycket hungrig och extremt fnittrig, så det där med vett och etikett hamnade ganska raskt i skymundan. Som tur var hade jag en anti-etablissemangsbetonad bordsherre som var överseende med att jag frågade hans granne om jag kunde få äta upp hennes svamp. Ölen, vinet, maten och avecen satt där den skulle. Långa upprepande tal och sånghäftesutnötning kändes mindre relevant, men är det gasque så är det! Det blev en hel del fina tal och en och annan rolig sång därtill, så jag klagar absolut inte. Men jag kan erkänna såhär i efterhand att jag fyllde på med en nachostallrik på nedervåningen lite senare. Jag och Erik dansade så småningom vidare till Norrlands on a mission... Säga vad man vill om kvällen, men fötterna var helt slut, och det brukar vara ett bra tecken!

We had a big dinner for the teacher students this saturday. It was a looong but lovely night!

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Vad är det för typsnitt i headern?

Jasmin sa...

May queen heter det! Googla :)