2.02.2010

Cheap Monday A/W10

IMG_9991

IMG_9904

IMG_9934

IMG_9951

IMG_9960

IMG_9973

IMG_9980

Ikväll tog jag mig ut till Frihamnen för att gå på Cheap Mondays öppna visning. Det dyker med all säkerhet upp bättre rapporteringar än min, men jag kunde inte motstå att langa upp lite egenplåtade bilder. Är ju ingen modevisnings-junkie direkt, så det blir nog ingen megafokusering på Stockholms modevecka här i bloggen. Dock var det väldigt roligt att få gå, ocn det hade varit riktigt riktigt kul om fler designers valde att visa öppet i framtiden! Live-streamat är inte riktigt samma grej kan jag säga nu när jag varit på min första riktiga modevisning... Kläderna då? Well, inte det mest upphetsande. Grå collegetröjor, kavajer, jackor och jeans. Jag gillar ju Weekdays MTWTFSS mycket bättre än Cheap Monday. En fundering, också: är det meningen att modellerna ska gå med så dålig hållning? Elsa Sylvan var nog den enda som gick hyfsat rakryggad. Sträck på er fina tjejer, så blir både ni och kläderna snyggare! Låter jag som en gammal tant?

Cheap Monday held an open runway show today at Stockholm fashion week. The collection was a bit dull, but the initiative was splendid!

1 kommentar:

emma sa...

Såg dig på bussen efter cheap monday :P