2.02.2010

Jag är SNYGG HELA DAN

ja

Ni har väl inte missat finfina Camillas skönhetsblogg på Rodeo? Hon har ett återkommande format där man får hänga med bloggare genom diverse skönhetsritualer från morgon till kväll. Jag har helt fräckt gjort min egen version:

07.00 DU VAKNAR MED RINGAR UNDER ÖGONEN. VAD GÖR DU?
__Ska jag vara ärlig? Ingenting. Jag är alldeles för trött för att orka/hinna fixa till mig på morgonen. Vänta, sa du förresten att jag lyckats vakna kl. sju? Ja då hinner jag väl med ögonkrämen All about eyes rich (för torra nattsuddar-ögon) från Clinique och lite rosa concealer från Make Up Stores trippel.


07.30 VÄL I DUSCHEN, VILKA PRODUKTER LÖDDRAS UPP OCH SPOLAS NER?
__Redkens Smooth Down schampo och balsam i stora dunkar hemflugna från New York. Till kroppen har jag ACOs aprikosskrubb från Apoteket.


08.15 BRÅTTOM TILL JOBBET, DU HINNER FIXA FEM MINUTER MED VAD?
__Det får väl bli att smörja in ansiktet med Cliniques Dramatically different moisturizing lotion och svepa i.d.s mineralpuder över fejan. Duo-rouge från NARS i färgerna Orgasm/Laguna hinns också med. Är expert på femminuterssminkningar, så jag hinner antagligen med att fylla i ögonbrynen med en ögonskugga från Clinique och dra några drag med Estée Lauder-mascaran Magnascopic.


12.25 DU SKA TYDLIGEN PÅ LUNCHDATE. VILKA PANIKÅTGÄRDER TAR DU TILL?
__Har världens torraste hy och läppar så det blir ett lager av fetkrämen Locobase Repair från Apoteket på de torraste ställena. Lite ögonskugga blir det nog också, från Dior eller Clinique, samt en uppfräschning av rougen.


13.30 DU OCH HUNKEN KRAMAS HEJDÅ. VILKEN DOFT SNIFFAR HAN TILL SIG?
__Narciso Rodriguez - For her. Jag vet, världens mesta blogg-parfym? Men den luktar bättre på mig än någon annan. Ha.


15.00 DAGS FÖR LÖNESAMTAL, SOM FÖRMÅN FÅR DU GYMKORT ELLER MASSAGE? VAD VÄLJER DU?
__Borde välja gymkort... Men alltså, massage är det bästa som finns!


19.00 MÖRKRET FALLER, DAGS ATT GÅ UT. VAD FÖRVANDLAR DIG TILL FRÅN MELANIE GRIFFITH I ”WORKING GIRL” TILL NATALIE PORTMAN I ”CLOSER”?
__Du menar hur jag går från business woman till strippa? Jag tar väl en cocktail, sätter på lite skön musik (förslagsvis Nasty Girl "med" Notorious B.I.G) och droppar kläderna. Sen lite läppstift, sotade ögon eller bara ett par höga klackar på det. Och Viktor & Rolfs Flowerbomb. Bästa partystartern. Bloggarparfym åter igen, men det är ju inte för inte den hängt med sedan jag norpade gratisprover i uppochner-butiken i Milano 2005...


22.15. 00 EN BLÄNDANDE SKÖNHET SVEPER FÖRBI DIG PÅ DANSGOLVET, OCH GÖR DIG GRÖN AV AVUNDSJUKA. VEM ÄR HON?
__Valfri finlemmad amazon-kvinna med långt mörk svall. Hon får vem som helst att känna sig som en flodhäst, men som tur är kan jag ofta ta igen vad jag saknar i supermodell-potential med mina moves på dansgolvet...

00.25 DIN DATE DYKER UPP OCH DU DRAR MED HONOM HEM. SMINKAR DU AV DIG? __Hmm, nja. Att sminka av sig är det tråkigaste som finns. Men det åker väl av förr eller senare. Även om det kan bli morgonen därpå...

Inga kommentarer: