4.17.2009

Destination: Inspiration

IMG_3774

IMG_3784
Musikalens stjärna!

IMG_3791

IMG_3803
I pausen fick jag syn på Natti, i en fantastisk kappa som "tog lite tid att sy"... Är hon grym eller?

IMG_3813

IMG_3835
Lillebror spelade mafioso. Han var briljant, om jag får säga det själv.

IMG_3871

IMG_3893

IMG_3904x
Oskar (aka. Nicola) och lillebror (som höll fast vid sitt vapen hela efterfesten...)

Förrförra torsdagen var jag och såg min gamla gymnasieskolas årliga musikal. Man kan kalla den en årlig musikal, eftersom traditionen blev ett omedelbart faktum efter det att jag och mina vänner startade upp skolans Estetiska förening och satsade stort på vår premiärmusikal 2006. Då visste vi inte att föreningen hösten efter att vi tagit studenten skulle leva kvar - med femdubbelt medlemsantal, nya utskott och en rejäl dos visioner. Jag känner hur hjärtat närapå exploderar av stolthet när jag tänker på det. Tiden med MBEF var och förblir något av det bästa och roligaste jag gjort i hela mitt liv.

Musikalen var fantastiskt bra, tog sig rejält i andra akten. Trots sponsorer, ljud- och ljusanläggningar, VIP-biljetter och diverse ökade pådrag tycker jag att det allra viktigaste är att essensen av föreningen bibehålls. Typ: vi är bara ett gäng glada amatörer som älskar det vi gör. (Och i smyg anser oss själva vara genier...)

I went to see the annual musical at my old school a few weeks ago... A tradition I proudly helped creating with some of my best friends in 2006, while I was still studying. Those truly were some of the best days of my life!

Inga kommentarer: