4.30.2009

körsbär
Foto: Justus Ragnarsson

Jag har tänkt att jag skulle fotografera de där bedårande körsbärsblommorna varje dag när jag cyklat till och från jobbet. Nu är jag äntligen ledig - och då har de redan blommat över. Mörkröda små klumpar har det blivit av varenda en. Är det normalt? Nej, tänker jag när jag ser den här bilden som Justus tog för två år sedan. 1 maj är den tagen, om jag inte minns fel...

Sommaren kom till Malmö över en natt, och jag svettas i t-shirt och långbrallor funkar knappt. Har inte rakat benen på ett decennium och jag hann liksom inte med nu. Är rädd att det ska vara höst i Juni när vi kommer tillbaka. Jag älskar sommaren, så jag klagar inte, men man kan ju inte bara hoppa över våren. Våren är bäst.

1 kommentar:

Drottningen sa...

frukta ej! håriga ben är inne i sommar!