3.09.2009

Körsbäret på toppen

10_18_08_Elisa_Nalin18203
Bild: theselby.com

Nu är jag arbetslös. Eller förhoppningsvis blir det väl några jobbdagar till i månaden, men jag är definitivt arbetsfattig. Det är dags att tänka igenom situationen, framtiden, livet. Göra lite nytta. Städa, laga mat, börja baka? Gå den där fotokursen jag tänkt på? Söka till universitetet? Flytta hemifrån? Sälja mina tillhörigheter och åka runt jorden? Skaffa gymkort? Yoga? Börja måla? Skriva sånger? Ringa gamla vänner? Vända uppochner på dygnet? Rymma tillbaka till Spanien? Blogga mig till framgång? Läsa böcker? Skriva manus? Prova lyckan i Los Angeles? Flytta till New York och gå i högklackat längs avenyerna?

Just nu håller jag som bäst på att inreda mitt rum här hemma. Som om jag inte ska någonstans. Det är viktigt att leva i nuet. Det råkar även vara min specialitet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag skulle bli tokig, jag klarar inte av att inte göra någonting. fast du hittar säkert på nåt =)

Anonym sa...

ålala vad jag känner igen mig! Det finns så många frågor att både ställa och besvara..Mitt i allt skall man visst leva också, det är det fina med det hela:)
/Elenore B Z

Anonym sa...

vi kan väl se ditt rum när du är klar? Jag är säker på att du kommer på vad du vill göra, jag kände också så för ett tag sen, men det ordnar alltid sig till slut. :)

Jasmin sa...

paula: nja, jag är bra på att göra ingenting. men jag planerar inte att göra en karriär av det, haha

elenore: hej! vad kul att du läser :) vad gör du nuförtiden, hittat ditt kall?

li: självklart kan ni det! tack så mycket för de tröstande orden!