3.12.2009

UTMANAD


Bild: thecobrasnake.com

Det är inte ofta man får såna där blogg-utmaningar. Men jag har fått en av fina Frida, så då får man ju hänga på.

What are you wearing now?
En gammal klänning från Åhléns...

How often do you blog?
Inte så ofta. Ska försöka börja blogga ordentligt nu när jag inte har något bättre för mig.

Who was the last person you hugged?
Nella!

Which item from your closet are you wearing most lately?
En ny klänning från H&M som jag inte visat upp än... Måste ju göra det!

What's for dinner?
Mer köttbullar och makaroner från igår tror jag, haha.

What was the last thing you bought?
En blus, hatt och ett halsband från H&M - bilder kommer snart!

What is your favorite weather, and why?
Sol, en lätt vind och runt 25 grader. Inte sådär att man svettas sönder, men att man utan problem kan gå barbent. När kvällarna är ljumma, men inte iskalla. Om sommaren är man som mest avslappnad, lycklig och förväntansfull. Inget säger frihet som att kunna springa ut i kortärmat.

What time do you usually get up?
Arbetsdag - 08.00, arbetslösdag - 11.00

What is your most challenging goal right now?
Har satt igång en kamp för att övervinna något jag dragits med i flera år. Vill inte tala om det riktigt än, men jag hoppas av hela mitt hjärta att jag lyckas.

Say something to the person who tagged you:
Du är underbar, Frida. Din blogg är verkligen ett lyckopiller och en inspirationskälla! Gör din grej!

If you could have a house-totally paid for, fully furnished-anywhere in the world, where you want it to be?
Finns bara ett svar på den frågan och det är New York.

Favorite vacation spot?
Bali eller Ven. Jag har en grej för öar.

Name the things you cannot live without:
Människorna i mitt liv, pussar, mat, vatten och datorn.

What movies can you watch over and over?
Moulin Rouge, Sagan om Ringen-trilogin, Notting Hill är de filmer jag sett överlägset flest gånger. Ja, och så the Faculty, Fucking Åmål, Pulp Fiction, Pretty Woman och Pearl Harbour. Alla såna där filmer man älskat av hela sitt tonårshjärta.

What is your favorite tea flavor?
Det vita teet hemma hos Victoria.

Are you addicted to coffee, and which coffee drink is your favourite?
Nä, jag har ingen beroendeutvecklande personlighet tror jag. Jag gillar allt från svart med lite mjölk till de där värsta Starbucks-sliskiga.

Fashion item you will always wear?
Stora solglasögon, högre midjor och skinnjacka.

... jag utmanar ingen, men vill någon ge sig på samma frågor så är det fritt fram!

4 kommentarer:

Pattunia sa...

det är du i bilden va? grymt vacker! (även om jag inte kan se ditt ansikte). får man fråga vart du hittat den coola paljett-toppen?

Jasmin sa...

Tack Patsy, men det är inte jag ;) Bilden är från the Cobrasnake, men visst är tröjan snygg?

Pattunia sa...

haha läskigt isf för jag hade kunnat svära på att det var du! och jo, tröjan är väldigt läcker :)

Anonym sa...

Sv: Vad skoj att du gjorde den! Himla bra!

Kram på dig