12.05.2008

22.01

Kommer hem och hittar en lapp från Laura som jag bor hos, där det står att hon och hennes kille ska åka skidor i Andorra och kommer hem på måndag. Så min sista helg här i Barca har jag med andra ord lägenheten heeeeeelt för mig själv och kan göra i princip vad jag vill! Vad gör man då? SVAR: Börjar med att laga världens laddning tomatsås och pasta. Jag har i stort sett ätit tomatsås och pasta varannan dag sen jag kom hit, men jag tröttnar aldrig. Varje gång jag blir hungrig bara suger magen efter tomatsås och pasta. Sen äter jag fyra portioner på raken. Känner att jag vill äta mer, men hindrar mig själv. Erkänner att jag har ett problem med mat alltså. Eller så är det naturligt när man aldrig hinner äta frukost, äter på sin höjd en bocadillo till lunch (baguette-macka) och sen är så hungrig att man stupar runt klockan fem när man gör mat... Inget bra sätt att leva. Så sen åt jag min sista köpe-flan och gjorde en varm macka med tomatsåsskrapet och en äcklig plastost som typ stelnade i mikron. Vidrigt. Åt den ändå. Sen. Gjorde jag det värsta. Något jag bara skrattat åt när det hänt andra och tänkt att dom måste vara knäppa i huvudet. Lite av en urban myt har det känts som för mig. Men nu vet jag hur det går till. Hur man lyckas. Tappa något i toaletten. En elektrisk pryl. Nä, det var inte mobilen... VÄRRE. BAJS alltså! INTE OK. (Och nä, inte bajs i toan... Tur i oturen?)

Jag kanske borde komma ifrån lägenheten lite. Det hade nog gjort mig gott. Lämnar nog disken framme. Jepp, så får det bli.

Inga kommentarer: