4.16.2010

Think less but see it grow

Hej! Hoppas ni mår bra. Jag mår toppen, solen skiner och det känns som om livet är på väg att börja? Jag vet inte varför, men jag är så himla trött på bloggen. Vill göra någonting nytt, eller bara någonting annat. Ibland känns det som att alla bloggar jag plöjer är som snabbmat. Man blir liksom bara mätt för stunden. Jag vill hitta något som ger långvarig mättnadskänsla. Läsa böcker, titta på bra film, lyssna ikapp åratal av negligerade album. Framkalla foton, skriva dagbok... Uttrycka mig spontant och okonstlat!

Ibland vill jag bara skriva igen, skriva långt och kort om allt och inget. Vädra åsikter. Men jag är så jäkla trött på allt tyckande och tänkande och alla idioter som känner att de måste dela med sig av sina egna dumheter hela jäkla tiden. Jag vet liksom inte hur jag ska kanalisera min energi just nu. Halva tiden känns universitetet som att gå i högstadiet nivåmässigt. Visst är det lite underligt? Samtidigt är det väldigt roligt, speciellt litteraturen. Dock hade man kunnat göra så mycket... mer? Har blivit lätt akademiskt bortskämd med IB, känner jag. Bävar inför framtida lärar-kurserna, har inte alls lust att läsa dem. Ena minuten är man beredd att byta bana totalt, sen bara drabbar det en: hur fantastiskt mycket jag vill jobba med de där ungarna i framtiden...



Vissa har säkert redan sett denna, jag har iaf kollat typ en miljon ggr bara idag. Så sjukt fantastiska barn!

Inga kommentarer: