8.31.2009

UPPSALA

IMG_7892

IMG_7908

IMG_7912

IMG_7960

IMG_7927

Ni kanske undrar vart jag håller hus? Jo, det ska jag tala om för er. Jag har flyttat till Uppsala och börjat (nästan iallafall) plugga. Har bott här i ganska precis en vecka. En vecka som började lugnt och slutade i det, tja.... kaos som endast kan beskriva en påbörjad nollningsvecka! Jag har tillsammans med mitt piratgäng nu gjort Uppsala både en och två gånger med allt vad det innebär. 16 pers i en telefonkiosk, BILLIG öl på nation, attempted cykel"stöld" och tveksamma utstyrslar. Jag har även satt igång en utvärdering av stadens nattamat. Efter att ha beställt en falafel och bemötts med frågan "Vill du ha den värmd i micron eller friterad?" insåg jag att mina skånska snabbmatpreferenser inte är hållbara. Därför blev det därefter en chorizo med räksallad som jag nästan måste ge högsta betyg! I lördags beställde jag en langos med räkor, gräddfil, lök och curry(!) som var oerhört fettig, men satt där den skulle den med. Jag väntar med stor spänning på vad mer detta nya liv kommer att erbjuda. Jag vet dock allt för väl vad som stundar härnäst... Föreläsning kl. 8.15.

Where have I been? I've started my uni studies in the city of Uppsala! With my gang of pirates I've had an eventful intro week...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej om du tog några bilder under nerd så hade jag jättegärna velat att du la upp dem för jag var där men tog inga bilder och har inte hittat några danska sidor med bilder.

Sara sa...

Ser ut och låter som att du har det riktigt kul! :)