7.09.2009

Seminyak, Bali 24-26 maj

IMG_5012

IMG_5007

IMG_5003

IMG_5044

IMG_5037

IMG_5067

IMG_5071

IMG_5075

IMG_5088

IMG_5112

IMG_5110

IMG_5129

IMG_5130

Vi lämnade Kuta och turist-Bali för mer lokalt high-end living i Seminyak. Vi mötte upp faster, hennes David och lite mer svensk familj på flygplatsen, sen begav vi oss till vårt nya boende på Jl Oberoi i fasters bästa väns villa(-or). Inte helt illa för två backpackers, alltså! Efter pooltestning och bröllopspresent-öppning var det beachen som gällde. Som vanligt med faster så är det det bästa som gäller, även om man måste sitta i bil i en timme för att komma till den hetaste (mest avlägset lokaliserade) stranden just nu. Inte oss emot, egentligen. Efter bad var det tillbaka till huset för att korka upp lite champagne och sedan bege oss till Take - den mest fantastiska sushiresturangen jag någonsin varit på! Jag trodde att jag hade ätit bra sushi, well h e l l o!? Nä, det går inte att beskriva i ord, för det var en matupplevelse som slår det mesta jag varit med om i mitt liv. (Både pappa och faster Dewi med betydligt längre livserfarenhet än jag var beredda att skriva under på det, de med.) Sötaste resturangen var Café Bali, med kristallkronor och blomstertapeter, som låg en bit ner på gatan där vi bodde (Seminyaks främsta resturanggata - var annars liksom?) Ytterligare en bit ner låg Hu'u Bar, och jag vet inte, men jag tror nästan att de två sista bilderna kan tala för sig själv...

We left tourist life in Kuta for high-end living in Seminyak with my aunt and the newly arrived family from Sweden! We visited remote located beaches, had the best sushi in the history of the world (I almost dare say) and ate and drank in the most exquitite places. Ah, I love Bali.

2 kommentarer:

elle sa...

Tittade in i din blogg på devote.se, sedan har jag fortsatt följa den här till och från, en av anledningarna till det är dina fina bilder och coola stil.

Jasmin sa...

Tack så mycket snäckan! Hoppas du fortsätter titta in :)