11.26.2009

Jag älskar att plugga.

Speciellt inför tentor! Ännu mer älskar jag att skriva uppsatser! Men det bästa av allt är nog att läsa kurslitteraturen... Att läsa välformulerade upprepningar av samma sak om och om igen på många flera hundratals och åter hundratals sidor är så givande och givande och det ger mycket! Att plugga är något jag verkligen är BRA på. Jag skjuter aldrig upp arbetet till sista minuten, och jag lyckas alltid ha mina stödanteckningar klara och organiserade så att det räcker att läsa igenom dem de sista dagarna inför tentan. Gäller det uppsatser så lämnar jag alltid in minst en dag innan deadline, annars blir jag för stressad och orolig. Det har nog aldrig hänt att jag skickat in en hemtenta 23.54 när deadline varit 23.59. Jag skulle aldrig missa en deadline (ve och fasa!)

Som om dessa anledningar inte var anledningar nog så finns det en ALLDELES EXTRA bra sak med att plugga! Det är när man mot förmodan varit sent ute och skrivit ihop sina anteckningar kvällen innan tentan, ska skriva ut dem, men istället lyckas stänga ner Word och klicka på "Nej" i "Vill du spara ändringar?"-fönstret. DÅ är det som ALLRA ROLIGAST att plugga! DÅ är dagen gjord, gräddet vilar fint på moset och körsbäret glänser på toppen och man känner sig lycklig ända ut i fingertopparna! DÅ MÅR MAN BRA! DÅ ÄR LIVSGLÄDJEN PÅ MAX!!!

...

(Men vad gör det om hundra år? Imorgon är det över och då ska vi dansa som om det inte fanns någon morgondag... Bortsett från att det visst FINNS en - en då jag ska åka till Stockholm, träffa kusinen, se New Moon, bli bjuden på resturang, hämta min älskling på stationen och somna i hans armar! Åh, helg - kom nu!)

4 kommentarer:

Joel sa...

Ironisk?

Johanna sa...

åh nej vad tråkigt med plugget där du, men du får trösta dig med en fin helg!

Lisa sa...

Tentan är klar! Nu är det FEST jazz!

Jasmin sa...

Räven: I KNOW!!!

Johanna: Tack, det ska jag verkligen! Tror att det gick bra ändå ;)