10.02.2009

5 saker om mig


Bild från min snyggaste tid...

1. Jag är väldigt bra på att leva i nuet. FÖR bra nästan, då det innebär att jag sällan tänker längre in i framtiden än fem minuter, och lämnar stundens bekymmer bakom mig efter ungefär lika lång tid.

2. Ibland kan jag dock ägna timmar åt att titta på gamla foton, läsa gamla dagböcker, minnas gamla minnen och känna gamla känslor. Då blir jag översentimental och saknar så att jag nästan spricker.

3. Jag var fruktansvärt söt som barn. Iallafall fram till "fulperioden" som alla haft någon gång i sitt liv, vilken brukar sträcka sig ungefär från lågstadiet till början av gymnasiet. Allra snyggast tycker jag att jag var för tre år sedan. Känns jobbigt att redan ha peakat...

4. Att jobba på dagis och vara vuxen förebild om dagarna har lett till att jag gärna blir en treåring resten av dygnet. Jag fjantar mig, pratar bebisspråk och njuter av befrielsen att få puta med underläppen och lägga armarna i kors när något inte går min väg.

5. Jag vet att jag sa att jag sällan tänker allt för långt in i framtiden... Men när det kommer till det globala tänker jag på framtiden hela tiden. Jag sopsorterar, diskar inte under rinnande vatten, lämnar inte kylskåpet öppet, köper inte konstiga kemiska produkter i onödan, gillar naturmaterial, släcker och stänger av elekronik och lampor, tar helst buss eller tåg och undrar allt för ofta varför inte fler har fattat hur viktigt (och lätt!) allt sånt här är? Du ska fan vara glad att du fått låna en liten bit jord att leva ditt ynkliga liv på, så var snäll mot den och lämna tillbaka i samma skick som du vill att dina barnbarnsbarn ska finna den! Folk tänker i allmänhet alldeles för lite på sina barnbarnsbarn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

6. din "störning" med att alltid glömma bort ett L i alldeles, ger sig aldrig. :)

och du är supersöt när du är bebis, alltså vuxenbebis...

pusspuss

//Pälsko

Jasmin sa...

hihi, oj... fixat! love u